My z Wami
W holu głównym naszej szkoły pojawiło się pierwsze tłumaczenie przydatnych zwrotów i słówek w języku ukraińskim. Więcej w galerii.
https://ukrainski.online/blog/podstawowe-zwroty-po-ukrainsku
https://m.youtube.com/watch?v=rGQrUptYPX8
W holu głównym naszej szkoły pojawiło się pierwsze tłumaczenie przydatnych zwrotów i słówek w języku ukraińskim. Więcej w galerii.
https://ukrainski.online/blog/podstawowe-zwroty-po-ukrainsku
https://m.youtube.com/watch?v=rGQrUptYPX8
Uczniowie klasy 2c w tym roku szkolnym realizowali ogólnopolski projekt matematyczny Uniwersytetu Dzieci pod nazwą "Matematyka. Kto w pracy liczy, mierzy i waży?". Jak przystało na studentów wypełniali indeksy zdobywając nowe umiejętności. Dzieci dowiedziały się, że matematyka jest przydatna w wielu zawodach i w codziennym życiu, np. w kuchni, w architekturze, w sporcie, w medycynie. Ostatnie zajęcia dotyczyły pracy serca i roli krwi w organizmie. Uczniowie mierzyli tętno, ciśnienie, słuchali pracy serca stetoskopem licząc uderzenia na minutę. Oglądali również model serca. Na zakończenie projektu drugoklasiści otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy. W materiale znalazły się praktyczne wskazówki dotyczące zapisania dziecka do szkoły oraz praw, jakie przysługują uczniom z zagranicy w polskich szkołach. Informacja została opracowana w języku polskim i ukraińskim.
14 marca uczniowie klasy 2c świętowali Międzynarodowy Dzień Matematyki. Przygotowali samodzielnie lub z pomocą rodziców różne zagadki, gry, zabawy i łamigłówki związane z tabliczką mnożenia. Wiele gier już poznali na wcześniejszych zajęciach edukacyjnych. Były to między innymi: memory, kółko i krzyżyk, Ja mam, kto ma?, łączenie w pary, bingo. "Mnożenie i dzielenie jest fajne!!!!" - to najlepsze podsumowanie dzisiejszego dnia.
Uczniowie z klas trzecich uczestniczący w dodatkowych zajęciach informatycznych poznali program do tworzenia chmur wyrazowych. Bawiąc się słowami wykonali prace związane z pokojem, przyjaźnią i rodziną. Najpierw w formie „burzy mózgów” wpisywali wyrazy kojarzące się z głównym tematem zajęć, następnie tworzyli chmurę i edytowali ją zmieniając czcionkę, układ wyrazów, kolor, tło. W galerii można obejrzeć efekty ich pracy.