„Europa na dobry start 2”
Miło nam poinformować, że Szkoła Podstawowa nr 6 im. Zdobywców Wału Pomorskiego realizuje w okresie od 1.06.2024 r. do 31.08.2025 r. projekt w programie Erasmus +. Projekt nosi tytuł „Europa na dobry start 2” i podczas 15 miesięcy jego trwania 10 nauczycieli różnych przedmiotów będzie dokształcać się w zakresie znajomości języka angielskiego na kursach w szkołach językowych na Malcie.
Działania projektowe będą obejmowały również powstanie innowacji pedagogicznych związanych z rozpowszechnianiem wiedzy o Unii Europejskiej i dziedzictwie oraz kulturze krajów europejskich wśród uczniów, nauczycieli i w środowisku lokalnym, a także rozpowszechnianie idei i zasad programu Erasmus+.
W projekcie biorą udział jeszcze dwie szkoły ze Szczecinka: SP4 i SP7 jako uczestnicy tzw. konsorcjum, którego liderem jest Miasto Szczecinek.
Kwota dofinansowania działań projektowych wynosi 78 800 euro, czyli ponad 334 tys. zł.
„Europa na dobry start 2” jest drugim z projektem zaplanowanych w ramach akredytacji w programie Erasmus+ przyznanej na lata 2023 – 2027. Akredytacja, którą Miasto Szczecinek otrzymało w lutym 2023 r., pozwala otrzymywać co roku dofinansowanie z funduszy unijnych na działania w szczecineckich szkołach bez konieczności brania udziału w konkursie wniosków. Dofinansowanie jest w takim przypadku udzielane na podstawie wniosku budżetowego, wypełnianego co roku zgodnie z potrzebami szkół.
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską.
W dniach 2.02.2025r -9.02.2025r. oraz 2.02.2025r -15.02.2025r. trzech nauczycieli naszej szkoły Joanna Szczepańska, Agnieszka Rossa oraz Piotr Skoczylas uczestniczyli w tygodniowym i dwutygodniowym kursie języka angielskiego na malowniczej Malcie.
Wyjazd był zorganizowany w ramach programu Erasmus +, „Europa na dobry start 2” który jest aktualnie w szkole realizowany. Nauczyciele mogli udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego, poznać koleżanki i kolegów z innych szkół i nie tylko, wymienić się doświadczeniami zawodowymi. I to wszystko w języku Szekspira. Poza codzienną nauką był także czas na zwiedzanie wyspy, poznawanie lokalnej kultury i przyrody, oglądanie zabytków i pięknych wysp. Program Erasmus + otwiera ogromne możliwości i daje szansę na wyrównanie barier językowych. Nasi nauczyciele wrócili zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z pobytu.
"Scan and have fun"
Uczniowie klas 6 biorą udział w innowacji pedagogicznej "Scan and have fun" przy użyciu aplikacji Plickers.Innowacja jest wynikiem udziału nauczycieli języka angielskiego w letnim kursie Erasmus +.Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach lekcji obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, która jest wpleciona w aktualnie omawiany temat.Uczniowie wykazują się dużą aktywnością i zapałem.
Podczas Międzynarodowego Dnia Liczby Pi(14.03)zostało przeprowadzonych kilka ciekawych zajęć związanych z tą liczbą. Uczniowie klas 4-8 mogli odkryć fascynujący świat Liczby Pi w sposób dostosowany do swoich umiejętności i zainteresowań. Ochodzonemu świętu towarzyszyły konkursy pt."Tajemnicza liczba Pi" gdzie należało wykonać własnoręcznie do wyboru: pracę plastyczną: plakat, grafikę, rzeźbę, haft własnego pomysłu ilustrującą panią Pi oraz najlepsze danie w kształcie Pi. W ramach projektu Erasmus Plus uczniowie przygotowali ciekawostki o liczbie Pi w języku angielskim oraz opisy prac wykonanych w języku Szekspira kształtując przy tym pojęcia matematyczne. Podsumowaniem był Pi-ękny parkietaż z liczbą Pi.
Uczniowie klasy 7a realizują Projekt: "Matematyka w codziennym życiu – Math in Everyday Life" ktróego celem jest:
-
Zastosowanie matematyki w praktycznych sytuacjach życia codziennego.
-
Doskonalenie umiejętności językowych uczniów poprzez używanie języka angielskiego do opisywania problemów matematycznych.
Na pierwszych lekcjach (5.03)nauczyciel przedstawił uczniom cel projektu i omówił, jak matematyka jest używana w codziennym życiu. Introduction of the topic: The teacher presents the project goal to the students and discusses how mathematics is used in everyday life. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a każda grupa wybiera jeden z tematów do opracowania oraz kraj dla którego będą wykonywać zadania. Grouping: Students are divided into groups, and each group chooses one of the topics to work on. Gromadzili informacje na temat wybranego aspektu codziennego życia, w którym matematyka odgrywa kluczową rolę. Information gathering: Students collect information about the selected aspect of everyday life where mathematics plays a key role.
Na kolejnych lekcjach (20.03)uczniowie przygotowywali plakaty w języku polskim i angielskim, opisujące zastosowanie matematyki w wybranym temacie. Creating the presentation: Students prepare a presentation in English, describing the use of mathematics in the chosen topic. The presentation should include calculations, charts, diagrams, and photos.
-
Uczniowie uczą się, jak stosować matematykę w praktyce.
-
Doskonalenie umiejętności językowych w języku angielskim.
-
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i prezentacji.
-
Students learn how to apply mathematics in practice.
-
Improving language skills in English.
-
Developing teamwork and presentation skills.
W ramach projektu Erasmus, klasa 1a uczestniczyła w pierwszych zajeciach innowacji pedagogicznej „Polska krajem Unii Europejskiej". Uczniowie oglądając film edukacyjny przypomnieli i utrwalili wiadomości o symbolach narodowych naszego kraju. Następnie na mapie Europy wskazywali miejsce Polski oraz państwa sąsiadujące. Dowiedzieli się także, że nasza Ojczyzna wraz z innymi państwami Europy tworzy Unię Europejską. Zajęcia zakończono układając puzzle przedstawiające jeden z symboli- godło. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali wszystkich wiadomości na ten temat i czekają na kolejne zajecia.
W ramach realizacji projektu Erasmus + klasa 3d rozpoczęła realizację innowacji "Podróżujemy po wyspach europejskich "(1.04). Na początku uczniowie zbierali informacje na temat krajobrazów, fauny i flory, historii oraz zabytków- Irlandii, Malty, Cypru oraz Sycylii. Podczas kolejnych zajęć będę opracowywać kolejne zagadnienia.
Uczniowie klasy 7a(10.04) realizując projekt "Matematyka w codziennym życiu – Math in Everyday Life" tworzyli prezentacje w języku polskim i angielskim, w której opisywali, jak matematyka jest używana w różnych aspektach codziennego życia. Zrealizowano nastepujące tematy:
-
Zakupy spożywcze:
-
Obliczanie kosztu zakupów.
-
Porównywanie cen różnych produktów.
-
Korzystanie z ofert promocyjnych.
-
-
Planowanie budżetu:
-
Tworzenie miesięcznego budżetu rodzinnego.
-
Analiza wydatków i oszczędności.
-
Procentowe obliczanie oszczędności.
-
-
Gotowanie i pieczenie:
-
Przeliczanie jednostek miar (gramy, litry, łyżki itp.).
-
Obliczanie proporcji składników w przepisach.
-
-
Podróżowanie:
-
Planowanie trasy podróży i obliczanie odległości.
-
Obliczanie kosztów paliwa.
-
Porównywanie cen biletów i opcji transportu.
-
Uczniowie nauczyczli się, jak stosować matematykę w praktyce, doskonalili umiejętności językowe w języku angielskim oraz rozwijali umiejętności pracy zespołowej i prezentacji.
-
Klasa 3d w ramach projektu Erasmus + "Podróżujemy po wyspach europejskich " podjęła się kolejnych zadań. Uczniowie podczas pracy w grupach zgromadzili wiele ciekawych informacji o wyspach tworząc graficzne notatki. Wkrótce ciąg dalszy zmagań młodych podróżników.
W świetlicy szkolnej realizowaliśmy projekt Erasmus+ „Jestem Europejczykiem ". Celem naszych działań było przybliżenie najmłodszym uczniom wartości kultury i różnorodności krajów Unii Europejskiej. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach plastycznych poznając symbole narodowe państw Europy. Poznali poprzez porównanie własną przynależność do Europy. To była okazja, by budować poczucie wspólnoty i otwartości na inne kultury już od najmłodszych lat. Dziękujemy wszystkim za piękne prace. Wychowawcy Piotr Skoczylas, Anna Bułat, Joanna Krysińska.
Klasa 1b zakończyła drugi etap innowacji pt. „Zabawy językiem angielskim” realizowanej w ramach zajęć rozwijających zainteresowania językiem angielskim. Ćwiczenia i zabawy służyły utrwaleniu i pomagały w zapamiętaniu słów związanych z tematyką rozdziału „Co możemy robić w parku?”. Najpierw dzieci gromadziły i powtarzały słownictwo związane z tematem. Następnie, pracując w grupach, wykonywały rysunki na plakatach i umieszczały słownictwo, tworząc tematyczne kolaże. Wszystkie dzieci były zaangażowane i umiały współpracować, a sporo z nich wykazało się wiedzą. Wypowiadając się na temat prac stosowały ocenę koleżeńską i samoocenę. Na podsumowanie zebraliśmy się przed plakatami i w formie zabawy sprawdzaliśmy znajomość słownictwa.