• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

W roku szkolnym 2020/2021 klasa 1c i 2a brały udział w lekcjach na żywo organizowanych przez Panią Sabinę Piłat z platformy Nauka w Plecaku. Uczniowie online uczestniczyli w lekcjach pt.: Dzień ochrony słoni, Wiele kultur jeden świat oraz Widzimy się w namiocie. Dzięki tym lekcjom uczniowie mogli poznać gatunki żyjących słoni, ich życie, zwyczaje i upodobania oraz nie wychodząc poza budynek szkoły zwiedzić mały zakątek świata i poznać inne kultury, i ich tradycję oraz nauczyły się kilku słów w języku hiszpańskim. Natomiast przed samymi wakacjami mogli przygotować się do prawdziwego biwakowania. Na koniec dzieci otrzymały prezent za propozycję tematyki następnych zajęć. 

Uczniowie klasy 1c brali udział w ogólnopolskiej akcji "Czytam sobie. Pierwsza klasa!". Akcja realizowana była przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Wydawnictwo Harper Collins Polska we współpracy ze Szkołą Uczącą się. Głównym jej celem było zachęcenie uczniów do nauki samodzielnego czytania i pokazanie, że czas z książką może być przyjemny, aktywny i twórczy.  W ręce uczniów trafił pakiet materiałów i pomocy z serii "Czytam sobie. Pierwsza klasa”. Były to książki z serii "Czytam sobie", Karty Młodego Czytelnika, zakładki do książek, plany lekcji, magnesy i naklejki.

 

Czytaj więcej...

W dniu dzisiejszym (14.06) zamieniłam uczniów klas 7a i 7d  w obiekty badań statystycznych. Żeby zebrać informacje o wzroście uczniów w klasie, wstawały całe rzędy uczniów podchodziły do tablicy i wpisywały swoje wymiary. Do tabelki wybraliśmy największą i najmniejszą liczbę. Kalkulatory pomogły nam wyliczyć średnią arytmetyczną wzrostu wszystkich obecnych uczniów. Użyliśmy także nowego narzędzia statystycznego –  mody (dominanty). Żeby określić medianę znów poderwałam uczniów z ławek aby zgodnie z definicją mediany ustawili się od najwyższego do najmniejszego.  Ponieważ była nieparzysta liczba uczniów, nie mieliśmy problemu z wyznaczeniem mediany. Pokazaliśmy też, jak można zmierzyć naszą szkołę znając swój wzrost (3360cm - kl.7d i 2970cm -7a)- zresztą zobaczcie sami w galerii.