W Szkole Podstawowej nr 6 w Szczecinku realizowany jest Projekt „Pomorze Zachodnie – Wsparcie Psychologiczno – Pedagogiczne. W ramach projektu realizowane są zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka polskiego skierowane do uczniów klas ósmych, z matematyki skierowane do uczniów klas siódmych, języka angielskiego, w których uczestniczyli uczniowie klas szóstych i ósmych oraz zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze skierowane do uczniów klas młodszych.
Udział w zajęciach rozwijających stwarzał uczniom warunki rozwoju i doskonalenie swoich umiejętności. Uczniowie doskonalili nawyk eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji. Podczas zajęć rozwijających zainteresowania z matematyki uczniowie doskonalili zdobyte umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych, w rozwiązywaniu zadań w sytuacjach praktycznych. Zajęcia dały możliwość doskonalenia ponadprzedmiotowe umiejętności, miedzy innymi: umiejętność logicznego myślenia, argumentowania, rozwiązywania zadań tekstowych, czytania tekstu ze zrozumieniem, wyobraźnię przestrzenną, planowanie. Wzrosło w nich poczucie własnej wartości, pewności siebie, nastąpiła poprawa kondycji psychicznej, wiara we własne możliwości, która zaistniała podczas ograniczenia kontaktów z rówieśnikami ze względu na pandemię.
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego są okazją do poszerzania znajomości języka angielskiego dla zapewnienia sprawnej komunikacji językowej, doskonalenia umiejętności pisania oraz operowania strukturami leksykalno-gramatycznymi, które wykraczają poza program nauczania. Uczniowie poszerzają swoja wiedzę z zakresu kultury, geografii, historii i życia codziennego krajów anglojęzycznych. Podczas zajęć uczniowie realizowali min. projekt międzyszkolny Pen Pal, brali aktywny udział w zdobywaniu wiedzy z języka angielskiego poprzez rozwiązywanie quizów oraz kart pracy.
Zajęcia rozwijające z języka polskiego mają na celu rozwijanie zdolności i zainteresowań humanistycznych uczniów oraz inspirowanie ich do pogłębiania wiedzy polonistycznej. Ponadto zadaniem prowadzenia tych zajęć jest wykształcenie sprawności myślenia uczniów, spostrzegawczości, umiejętności obserwowania rozmaitych zjawisk, ich analizy i opisu, porównywania, klasyfikowania, kojarzenia, wnioskowania, rozumowania, uogólniania, poszukiwania analogii.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze stymulowały rozwój uczniów. Zajęcia te mają za zadanie wdrażać uczniów do posługiwania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w życiu codziennym. Założeniem zajęć jest wyposażenie ucznia w wiadomości i umiejętności matematyczne oraz polonistyczne.
Podczas wszystkich zajęć uczniowie pracują metodami aktywnymi, aby poprzez praktyczne działanie kształcić swoje uzdolnienia oraz umiejętność korzystania z nowoczesnych środków medialnych.