„Europa na dobry start 2”
Miło nam poinformować, że Szkoła Podstawowa nr 6 im. Zdobywców Wału Pomorskiego realizuje w okresie od 1.06.2024 r. do 31.08.2025 r. projekt w programie Erasmus +. Projekt nosi tytuł „Europa na dobry start 2” i podczas 15 miesięcy jego trwania 10 nauczycieli różnych przedmiotów będzie dokształcać się w zakresie znajomości języka angielskiego na kursach w szkołach językowych na Malcie.
Działania projektowe będą obejmowały również powstanie innowacji pedagogicznych związanych z rozpowszechnianiem wiedzy o Unii Europejskiej i dziedzictwie oraz kulturze krajów europejskich wśród uczniów, nauczycieli i w środowisku lokalnym, a także rozpowszechnianie idei i zasad programu Erasmus+.
W projekcie biorą udział jeszcze dwie szkoły ze Szczecinka: SP4 i SP7 jako uczestnicy tzw. konsorcjum, którego liderem jest Miasto Szczecinek.
Kwota dofinansowania działań projektowych wynosi 78 800 euro, czyli ponad 334 tys. zł.
„Europa na dobry start 2” jest drugim z projektem zaplanowanych w ramach akredytacji w programie Erasmus+ przyznanej na lata 2023 – 2027. Akredytacja, którą Miasto Szczecinek otrzymało w lutym 2023 r., pozwala otrzymywać co roku dofinansowanie z funduszy unijnych na działania w szczecineckich szkołach bez konieczności brania udziału w konkursie wniosków. Dofinansowanie jest w takim przypadku udzielane na podstawie wniosku budżetowego, wypełnianego co roku zgodnie z potrzebami szkół.
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską.
W dniach 2.02.2025r -9.02.2025r. oraz 2.02.2025r -15.02.2025r. trzech nauczycieli naszej szkoły Joanna Szczepańska, Agnieszka Rossa oraz Piotr Skoczylas uczestniczyli w tygodniowym i dwutygodniowym kursie języka angielskiego na malowniczej Malcie.
Wyjazd był zorganizowany w ramach programu Erasmus +, „Europa na dobry start 2” który jest aktualnie w szkole realizowany. Nauczyciele mogli udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego, poznać koleżanki i kolegów z innych szkół i nie tylko, wymienić się doświadczeniami zawodowymi. I to wszystko w języku Szekspira. Poza codzienną nauką był także czas na zwiedzanie wyspy, poznawanie lokalnej kultury i przyrody, oglądanie zabytków i pięknych wysp. Program Erasmus + otwiera ogromne możliwości i daje szansę na wyrównanie barier językowych. Nasi nauczyciele wrócili zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z pobytu.
"Scan and have fun"
Uczniowie klas 6 biorą udział w innowacji pedagogicznej "Scan and have fun" przy użyciu aplikacji Plickers.Innowacja jest wynikiem udziału nauczycieli języka angielskiego w letnim kursie Erasmus +.Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach lekcji obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, która jest wpleciona w aktualnie omawiany temat.Uczniowie wykazują się dużą aktywnością i zapałem.
Podczas Międzynarodowego Dnia Liczby Pi(14.03)zostało przeprowadzonych kilka ciekawych zajęć związanych z tą liczbą. Uczniowie klas 4-8 mogli odkryć fascynujący świat Liczby Pi w sposób dostosowany do swoich umiejętności i zainteresowań. Ochodzonemu świętu towarzyszyły konkursy pt."Tajemnicza liczba Pi" gdzie należało wykonać własnoręcznie do wyboru: pracę plastyczną: plakat, grafikę, rzeźbę, haft własnego pomysłu ilustrującą panią Pi oraz najlepsze danie w kształcie Pi. W ramach projektu Erasmus Plus uczniowie przygotowali ciekawostki o liczbie Pi w języku angielskim oraz opisy prac wykonanych w języku Szekspira kształtując przy tym pojęcia matematyczne. Podsumowaniem był Pi-ękny parkietaż z liczbą Pi.
Uczniowie klasy 7a realizują Projekt: "Matematyka w codziennym życiu – Math in Everyday Life" ktróego celem jest:
-
Zastosowanie matematyki w praktycznych sytuacjach życia codziennego.
-
Doskonalenie umiejętności językowych uczniów poprzez używanie języka angielskiego do opisywania problemów matematycznych.
Na pierwszych lekcjach (5.03)nauczyciel przedstawił uczniom cel projektu i omówił, jak matematyka jest używana w codziennym życiu. Introduction of the topic: The teacher presents the project goal to the students and discusses how mathematics is used in everyday life. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a każda grupa wybiera jeden z tematów do opracowania oraz kraj dla którego będą wykonywać zadania. Grouping: Students are divided into groups, and each group chooses one of the topics to work on. Gromadzili informacje na temat wybranego aspektu codziennego życia, w którym matematyka odgrywa kluczową rolę. Information gathering: Students collect information about the selected aspect of everyday life where mathematics plays a key role.
Na kolejnych lekcjach (20.03)uczniowie przygotowywali plakaty w języku polskim i angielskim, opisujące zastosowanie matematyki w wybranym temacie. Creating the presentation: Students prepare a presentation in English, describing the use of mathematics in the chosen topic. The presentation should include calculations, charts, diagrams, and photos.
-
Uczniowie uczą się, jak stosować matematykę w praktyce.
-
Doskonalenie umiejętności językowych w języku angielskim.
-
Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i prezentacji.
-
Students learn how to apply mathematics in practice.
-
Improving language skills in English.
-
Developing teamwork and presentation skills.
W ramach projektu Erasmus, klasa 1a uczestniczyła w pierwszych zajeciach innowacji pedagogicznej „Polska krajem Unii Europejskiej". Uczniowie oglądając film edukacyjny przypomnieli i utrwalili wiadomości o symbolach narodowych naszego kraju. Następnie na mapie Europy wskazywali miejsce Polski oraz państwa sąsiadujące. Dowiedzieli się także, że nasza Ojczyzna wraz z innymi państwami Europy tworzy Unię Europejską. Zajęcia zakończono układając puzzle przedstawiające jeden z symboli- godło. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali wszystkich wiadomości na ten temat i czekają na kolejne zajecia.