• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

Wycieczka  klasy 5 b i 5s  już  za nami! W ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę  klasy pojechały do wspaniałych miast aby zwiedzać min.:  muzeum historyczno-etnograficzne im. Juliana Rydzkowskiego  w Chojnicach, Zamek Krzyżacki w Malborku oraz Wzgórze Katedralne we Fromborku. Opiekunowie wycieczki p. Zuzanna Żelazna- Nowak, O. Jankowska oraz K. Domańska  także podziwiały  zabytki najwyższej klasy. Słuchaliśmy naprawdę ciekawych historii przewodników, którzy starali się przykuć uwagę  dzieci wszelkimi sposobami, opowiadając ciekawostki o średniowiecznych mieszkańcach zamku w Malborku, budowie planetarium we Fromborku, oraz ciekawostkom z życia M. Kopernika. W  Chojnickim muzeum dzieci poznały historię powstania haftu, starego rzemiosła oraz wyposażenia dawnych domów zwykłych mieszczan.  Zadowoleni i nieco zmęczeni do dzisiaj wspominamy tą ciekawą wyprawę, która zachęciła nas do poznania historii, zintegrowała klasy oraz była możliwością do zakupienia miecza lub figurki rycerza. Było super!

Wiecie, że 1 zł z 2020r. ma inną wysokość niż z 2015? Ale za to tyle samo ważą. Dziś na matematyce uczniowie kl. 5a i 8d liczyli, ważyli, oddzielali, zamieniali złote na grosze, grosze na złote - a wszystko w szczytnym celu dla Nadii dziewczynki chorej na SMA. Celem akcji jest uświadomienie  uczniom, że jeden grosz znaczy niewiele, ale Góra Grosza  może pomóc najbardziej potrzebującym. 

25 listopada obchodzimy co roku Światowy Dzień Pluszowego Misia  - z tej okazji biblioteka szkolna naszej szkoły przy ul. Armii Krajowej dla klas 4-8 zorganizowała konkurs plastyczno-fotograficzny ,, Ja i mój miś". Bibliotekarz - Patryk Radacz miał niełatwe zadanie. Z przyniesionych prac konkursowych bardzo trudno było mu wybrać te najpiękniejsze Misie...

Czytaj więcej...

Aby utrwalić zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa klasy: 8a, 8d i 8e wzięły udział w wyzwaniu matematycznym. Należało pomóc psu odnaleźć najkrótszą drogę do miski, zbierając po drodze jak największą ilość smakołyków. Uczniowie pracowali w parach, a następnie porównywali długości swoich tras z innymi i liczyli zdobyte punkty. Z pewnością wrócimy do takiej formy utrwalania wiedzy.