• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

Klasa 4a zastanawiała się dziś (24.02) nad pytaniem: Jak zmierzyć ławkę, długość sali czy szkolnego korytarza? Jak obliczyć obwód sali lekcyjnej?Aby na nie odpowiedzieć uczniowie do mierzenia wykorzystali  inne narzędzia pomiarowe: miary budowlane, krawieckie lub taśmy geodezyjne. Jak wiemy, wyobraźnia  uczniów jest niesamowita -  uczniowie wykazali się sprytem i logicznym myśleniem na temat, jakim jest mierzenie obwodów. Jednak jak pokazują zadania  egzaminacyjne, nie zawsze jest to takie oczywiste dla uczniów. Dlatego warto ćwiczyć tę umiejętność w praktyce.

 

Wróciliśmy do szkoły po feriach i pierwsze spotkania stacjonarne z uczniami za nami. Dnia 23.02 na lekcji wychowawczej w kl. 4a odbyły się aktywności dotyczące: inspiracji, integracji i relacji zespołu klasowego. Było sporo śmiechu pomysłów oraz wspólnej zabawy. Trzeba było sprostać wyzwaniu polegającemu między innymi na: zrobieniu transortu dla jajka, ułożeniu historyjki ze skojarzeń, umówieniu się na randkę matematyczną. Powrót pokazał nam jak bardzo wszyscy uczniowie spragnieni są wspólnych spotkań, rozmów i kontaktów.

Uczniowie z klasy 4 m oraz 8 d przystąpili do Ogólnopolskiego Projektu Anglojęzycznego A POSTCARD FROM A PEN PAL. Opiekunem i koordynatorem projektu  w naszej szkole jest pani Kinga Domańska –  nauczycielka języka angielskiego oraz współpracujące z nią nauczycielki j. angielskiego Zuzanna Żelazna oraz Emilia Komicz. Celem projektu jest popularyzacja krótkich form pisemnych w postaci pocztówek lub listów oraz doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim.  

Czytaj więcej...

Klasa 2m zrealizowała zajęcia z projektu matematycznego Uniwersytetu Dzieci" : Jak analizować wyniki badań krwi" oraz programu zdrowotnego  "Akademia zdrowego ucznia" - serce jak pompa. Zajęcia przeplatane były zabawami walentynkowymi - serduszkowe zawody z tabliczki mnożenia, wypełnianie konturu serca elementami z mozaiki geometrycznej, słuchanie stetoskopem bicia serca, obdarowywanie walentynkami i słodkimi lizakowymi serduszkami. Zajęcia  pełne były życzliwości i radości. Dzieci zdobyły dodatkowe informacje dotyczące budowy, pracy i funkcji serca oraz krwi, poznały pracę laboranta oraz dowiedziały się czym jest norma w wynikach badań.