W holu głównym naszej szkoły pojawiło się pierwsze tłumaczenie przydatnych zwrotów i słówek w języku ukraińskim. Więcej w galerii.
https://ukrainski.online/blog/podstawowe-zwroty-po-ukrainsku
https://m.youtube.com/watch?v=rGQrUptYPX8
W holu głównym naszej szkoły pojawiło się pierwsze tłumaczenie przydatnych zwrotów i słówek w języku ukraińskim. Więcej w galerii.
https://ukrainski.online/blog/podstawowe-zwroty-po-ukrainsku
https://m.youtube.com/watch?v=rGQrUptYPX8
Jak aktywnie uczyć się języka angielskiego? Dzięki własnoręcznie stworzonej grze! Na zajęciach w klasie 3, tworzyliśmy własną grę planszową, na własnych zasadach. Stworzyliśmy bonusy, pułapki, pionki do gry oraz Questions- czyli pytania , na które trzeba odpowiedzieć, aby przejść dalej. Emocjonujący był zarówno czas stworzenia gry- każda grupa otrzymała bonusy, traps- czyli pułapki oraz tworzyli własne pytania- Can you swim? Have you got a tail? Can you skateboard?itd; jak i czas samej gry- i pokonywania przeszkód aby dojść do celu. Uczniowie zaangażowali się tak mocno, że będziemy dalej udoskonalać nasze planszówki- o nowe pytania i zadania do wykonania.
Ostatnio spędziliśmy czas na swobodnej rywalizacji oraz integracji, dzięki temu, że zamiast gier telefonicznych postanowiliśmy mieć klasowy dzień gier. Wśród gier królowało Scrabble- układaliśmy słowa w języku angielskim, Mistakos- gra zręcznościowa i integracyjna, a także nieśmiertelny Eurobiznes czy Monopoly, który zajmuje zawsze czas na długie godziny. Graliśmy też w UNO, Chińczyka- który zawsze wzbudza mnóstwo emocji wśród graczy. Już wiadomo, że na jednym dniu się nie skończy. Gry na stale zagościły w naszej klasie i w każdym możliwie wolnym czasie nie ma nudy! Nie zawsze łatwo jest przegrywać, ale uczymy się zdrowej rywalizacji, a gry świetnie w tym pomagają, bo przecież ważna jest dobra zabawa!
Uczniowie klas 3 na zajęciach z panią Kingą Domańską, mieli możliwość wykorzystać technikę Shadow painting- malowanie cieni, aby odrysować cienie zwierząt, które znamy. Technika ta uczy koncentracji, współpracy( trzeba sobie pomagać przy świeceniu latarką i nie tylko), a także jest kreatywną metodą, która ma zachęcić do nauki przez zabawę. Opisywaliśmy potem nasze zwierzaki , korzystaliśmy ze słownictwa- This animal has got ( to zwierzę ma), It is big/ small/ great/ beautiful- oraz ćwiczyliśmy użycie nowo poznanych słówek dotyczących części ciała: legs, claws, tail, wings itd. Stworzyliśmy Galerię dziwolągów- które po odrysowaniu były naprawdę bardzo śmieszne.