• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

Zakończenie pierwszego roku projektu miało miejsce we wrześniu 2017 w Partille w Szwecji, gdzie, oprócz omówienia i podsumowania zrealizowanych założeń projektowych oraz wyznaczenia kierunku pracy na rok kolejny, nauczycielki Ewa Dyl i Agnieszka Pietnoczka miały możliwość uczestniczenia w ‘mini job-shadowing’u’ czyli obserwacji lekcji w szkole podstawowej Skulltorpsskolan i zapoznaniu się z założeniami pracy na poziomie edukacji wczesnoszkolnej w Szwecji.

 

W listopadzie 2017 Szkoła Podstawowa nr 6, której częścią stało się Gimnazjum nr 1 gościła uczestników projektu z Hiszpanii i Szwecji, dając im możliwość uczestniczenia w zajęciach języka angielskiego i polskiego i obserwowania codziennego życia szkoły. Partnerzy ze Szwecji przeprowadzili szkolenie ze sposobów udzielania koleżeńskiego wsparcia wśród nauczycieli za pomocą dialogu, tak istotnego do zbudowania relacji i współpracy w gronie pedagogicznym. Partnerzy z Hiszpanii przeprowadzili dwugodzinne warsztaty praktyczne dotyczące pracy w grupie dla 20 nauczycieli z SP 6 i ZS nr 1. W ramach wymiany kulturalnej odbyła się wycieczka do Torunia, gdzie oprócz podziwiania zabytków i architektury miasta, goście mogli wziąć udział w warsztatach chemicznych i cukierniczych.

Wymianę doświadczeń kontynuowano w styczniu 2018 r w Hiszpanii, gdzie panie Beata Ceglarz i Ewa Dyl przygotowały i przedstawiły prezentację nt.: organizacji pracy w polskiej szkole, a pani Agnieszka Pietnoczka (przy wsparciu językowym pani Joanny Nowak) poprowadziła warsztaty multimedialne dla międzynarodowego grona ponad 20 nauczycieli przybliżając metody aktywizujące uczniów do pracy na lekcjach i narzędzia TIK. Zaproponowano nam udział w obserwacjach tworzenia programu mediacji w szkole (szkolenia nauczycieli i grupy uczniów), oraz realizacji innowacji pedagogicznych i poznania sposobu pracy dydaktycznej w szkołach podstawowych w Adeje, Las Galletas i Icod de los Vinos.

Wymiernym rezultatem projektu staną się, będące w trakcie tworzenia przez wszystkie organizacje partnerskie, scenariusze warsztatów i szkoleń skierowane do rodziców, uczniów- w celu zmotywowania do dalszej nauki i do nauczycieli, by ich wyposażyć w dodatkowe narzędzia edukacyjne. Dzięki skorzystaniu z możliwości jaką daje aplikowanie o granty europejskich programów typu Erasmus+, wielu nauczycieli z naszej szkoły dostało szansę uczestniczenia w warsztatach, konferencjach i szkoleniach wzbogacających ich o nowe doświadczenia, umożliwiających poznanie systemów szkolnictwa i pedagogicznych rozwiązań innowacyjnych w innych krajach, a także wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami, a poprzez to podniesienie jakości pracy szkoły.