• slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • Slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1
  • slider1

 

W trakcie wizyt projektowych, zgodnie z założeniami projektu, dzieliliśmy się doświadczeniami w dziedzinach organizacji pracy szkoły i metodyki nauczania. Dzięki uprzejmości dyrektorów wielu szkół z trzech krajów partnerskich, przyglądaliśmy się lekcjom otwartym prowadzonym tradycyjnymi i innowacyjnymi metodami nauczania, rozmawialiśmy z pedagogami i psychologami, a także z przedstawicielami samorządów lokalnych o przyszłości edukacji i kierunkach rozwoju. Braliśmy udział  i sami organizowaliśmy  kursy, szkolenia i aktywności podnoszące kwalifikacje językowe i zawodowe nauczycieli w naszych placówkach edukacyjnych. Wymiernym rezultatem projektu będą szkolenia, warsztaty i spotkania dla uczniów, nauczycieli i rodziców szkół, które mają na celu usprawnienie pracy pedagogicznej, podniesienie atrakcyjności zajęć, rozszerzenie oferty edukacyjnej szkół oraz włączanie rodziców w działalność szkolną. Informacje te zostaną udostępnione na stronie projektu w języku angielskim. Mamy nadzieję, iż owe działania chociaż w części przyczynią się do realizacji celu projektu jakim jest dotarcie do osób przedwcześnie opuszczających szkołę lub wagarujących i zachęcenie ich do powrotu do placówek oświatowych i zachęcą nauczycieli i edukatorów z innych krajów do ich wykorzystania.

Ostatnia wizyta projektu miała miejsce w Szwecji w dniach 23-27 kwietnia 2018r. Szkolna koordynatorka współpracy p. Ewa Dyl, wraz z p. Beatą Ceglarz, p. Agnieszką Pietnoczką i p. Joanną Nowak, brały udział m.in: w obserwacjach lekcji języka angielskiego prowadzonych metodami tradycyjnymi, w zajęciach technicznych, w innowacyjnej lekcji matematyki z projektu „Otwarta klasa”, w warsztatach przypominających aktywności i metody wypracowane w trakcie realizacji projektu oraz w prezentacjach programu „Plug – IN” dotyczących pracy z osobami przedwcześnie opuszczającymi szkołę. Ostatnią aktywnością wynikającą z harmonogramu projektu Erasmus+ będzie czerwcowe spotkanie głównych koordynatorów w Hiszpanii podsumowujące działania dwóch lat współpracy i napisanie raportu końcowego.

tekst: Ewa Dyl

zdjęcia: Ewa Dyl i Agnieszka Pietnoczka